Forældre i Vejle IF

Forældrenes interesse, opbakning og hjælp er vigtig.

Vi lægger vægt på og værdsætter, at far og mor kommer i klubben, ser børnenes træning, tager med til stævner og hepper og stiller op som hjælpere ved de stævner, klubben deltager i.

Atletik kræver i modsætning til mange idrætter et meget stort, aktivt engagement fra de voksnes side.

Vejle IF er en frivillig forening og bygger i stor grad på frivilligt arbejde. Mange frivillige er tidligere eller nuværende aktive, der enten er engagerede som trænere, holdledere, kasserer eller løbsarrangører. Der er mange muligheder for at hjælpe klubben. Eksempler:

Hjælper ved et atletikstævne
Man behøver ikke nødvendigvis at vide en masse om atletik for at kunne give en hjælpende hånd ved et stævne, da der vil være øvede dommere til at tage sig af de enkelte øvelsers afvikling. Du kan fx hjælpe med at:

• Holde et målebånd
  • Rive sandet ved længdespring
  • Lægge overliggeren op ved højdespring, når den rives ned
  • Tage tid med stopur ved løb
  • Se efter hvor en kugle rammer i nedslaget
  • Lave kaffe og the m.m. til alle hjælperne.

Hjælper ved et motionsløb
Du kan fx hjælpe som vejviser, med opsætning/nedtagning af rute, udskænkning af væske eller lign. Vi er i stor grad afhængig af indtægter fra vores motionsløb. Kan du afse et par timer til at hjælpe til et af løbene, betyder det måske at dit barns træner kan bruge endnu mere tid på at træne børn, uddanne sig og andre aktiviteter, der vil sikre en bedre og mere spændende træning.