Regionsmedaljen er en medalje fra Region Sydjylland, som bliver uddelt til Vejle IF’s ungdomsatleter ved den årlige nytårskur.

For at få en regionsmedalje skal du aflevere et udfyldt skema (find skemaet til højre) med dine bedste resultater fra årets regionsstævner. Skemaet afleveres (helst i elektronisk form) til Karen (e-mail), som er sekretær i klubben. Hun sørger for at bestille medalje i den rigtige farve (guld, sølv eller bronze) og med det rigtige motiv (motiv for bedste opnåede resultat).

Fristen for aflevering af skemaet til regionsmedaljen for 2023: Søndag den 19. november 2023 (se skemaer til højre/nedenfor).

Vær opmærksom på, at det kun er resultater opnået ved flg. regionsstævner i Region Sydjylland 2023, der tæller til regionsmedaljen:

• Lørdag den 22. april, Vejen
  • Lørdag den 29. april, Vejle
  • Torsdag den 8. juni, Kolding
  • Lørdag den 17. juni, Esbjerg (storstævne)
  • Lørdag den 26. august, Kolding
  • Onsdag den 6. september, Vejle
  • Lørdag den 30. september, Esbjerg
  • Lørdag den 4. november, Regionsfinalen, Randers, indendørs

Resultatlisten findes under Resultater eller på resultatoversigten på Statletik.

Kontakt klubsekretæren (ks@vejle-if.dk), hvis du mangler en resultatliste.

I den samlede pointberegning må der indgå resultater fra 6 forskellige discipliner (returhæk og skumspyd tæller dog ikke). Det er derfor en god idé at deltage i så mange forskellige discipliner ved regionsstævnerne som muligt for at få mange point. Dermed er der størst chance for at få hængt en regionsmedalje om halsen ved nytårskuren 🙂

Bemærk: Hvis et løberesultat (fra løb til og med 400 m) kun står med én decimal, er det en håndmålt tid, som derfor kræver en omregningsfaktor. Du skal lægge 0,24 til resultatet for løb under 400 m og 0,14 til resultatet for et 400 m løb. Det kan dermed gå hen og blive et af de dårlige resultater for atleten, så vær opmærksom på det og kontakt evt. klubsekretæren ved tvivl.

Hvis du har deltaget i en stafet (og dit navn indgår i stafetholdet på resultatlisten), tæller det også med.

Man kan opnå guld-, sølv- eller bronze i regionsmedaljen (se pointkrav til højre/nedenfor).

HUSK, at du også kan bruge dine resultater ved regionsstævnerne til at opnå et atletikmærke 🙂