Atletikstævner

Det ligger dybt rodfæstet i atletikken, at den sigter mod et bestemt mål: at blive bedre til det, man træner. Det gode ved atletikken er med andre ord, at man primært træner for at blive bedre og fokus er rettet mod dig selv. Det primære er at forbedre dig selv og din præstation, ikke at ”slå de andre”.

Måden du tester, om du er blevet bedre gennem træningen, er ved at deltage i stævner og konkurrencer.

Året igennem får du masser af muligheder for at prøve dig selv af.

Vi holder stævner på eget stadion og hos vores nærmeste naboklubber (regionsstævnerne).
Når man er blevet lidt ældre, tager vi ofte på tur til fjernere byer som Odense og Århus for at stille op til stævner og større konkurrencer.

Når man er blevet 12 år, kan man blive udtaget til de Vestdanske Mesterskaber, hvor der kæmpes om medaljer og mesterskab. Vestdanmark omfatter hele Jylland og Fyn.
Fra det 14. år kan man, hvis man er dygtig nok, blive udtaget til de danske mesterskaber.

Der er stævner, konkurrencer og mesterskaber såvel udendørs som indendørs.

Vejle IF’s ungdomsafdeling er en af landets dygtigste klubber. Vi henter hvert år mange medaljer og mesterskaber hjem til Vejle.

Stafetter og holdkampe
Ikke alt er individuelt i atletikken. På stafetterne kæmper fire sammen om at bringe ”depechen” hurtigst i mål. Og året igennem deltager vi i en del holdkampe, hvor man møder hold fra andre klubber eller regioner.

Det er rigtig sjovt at kæmpe sammen på et hold. Ofte kommer de bedste enkeltpræstationer, når man slås for holdet.