Praktiske oplysninger om Frøs Stafetten 2019

Løbsdato: Onsdag den 28. august 2019

Sammensæt dit stafethold med fire deltagere (arbejdskollegaer, familie, venner, naboer, klassekammerater, osv.).

I kan også deltage som walk-hold, hvor holdets fire deltagere følges ad på en 5,5 km rute.

Billedserie med indtryk fra Frøs-stafetten

Kl. 18.30-20.00 er der udlevering af madkurv, inkl. drikkevarer, og så er det tid til hygge og socialt samvær på Vejle Atletik Stadion. Voucher til madkurven sider på dit/jeres startnumre. Drikkevarer  udleveres sammen med madkurven.

Bemærk: Helligkildevej bliver under løbet spærret for trafik i tidsrummet fra 17.30-21.00.

Distance: 4 x 4 km stafetløb eller 5,5 km walk.
Løberuten: 4 km i Nørreskoven og på Vejle Atletik Stadion.
Walk-ruten: 5,5 km i Nørreskoven (bl.a. gennem Dyrehaven).

Start & mål: Vejle Atletik Stadion, Helligkildevej 2, 7100 Vejle

Starttider i 2019:
Kl. 18.00 Stafethold
Kl. 18.20 Startbølge 1 – power walk-hold
Kl. 18.25 Startbølge 2 – walk-hold
Kl. 18.30 Startbølge 3 -walk-hold
Bemærk: Hvis I er tilmeldt power walk-hold er det vigtigt, at I starter i startbølge 1.

Løbet skydes i gang af formanden for Sundheds- & Forebyggelsesudvalget i Vejle Kommune – Peder Hummelmose.

Afhentning af startnummer og depeche: I Vejle IF’s klublokaler (på 1. sal i gul bygning) ved Vejle Atletik Stadion, Helligkildevej 2, 7100 Vejle, fra kl. 16.30-17.45 (kan også afhentes mandag/tirsdag i ugen op til efter aftale).
Kuvert med depeche/ og startnumre m.m. udleveres samlet per hold. Arbejdspladser etc. med mange tilmeldte hold vil få udleveret startnumre og depecher samlet til uddeling til deres deltagere. HUSK at depeche samt velcro chip skal afleveres ved mållinjen efter løbet.

Bemærk: Hold fra Vejle Kommune skal afhente startnummer og depeche i Vejle Kommunes eget telt på græsplænen på stadion.

Kuverten indeholder: 

  • 4 startnumre
  • 4×4 sikkerhedsnåle
  • 1 voucher/slip til madkurv & drikkevarer (sidder på startnummer 1)
  • 1 depeche til stafetløb (hvert hold har sin egen, nummererede depeche. Så husk at bruge den rigtige depeche under løbet, så holdet får sit eget resultat. Depechen afleveres ved mållinjen efter stafetløb.
    eller
    1 velcro chip til walk-/gåhold. Velcro chip skal monteres under knæet (rundt om anklen). Velcro chip afleveres i kassen ved mållinjen.

Tilmelding:

  • Online senest d. 18 august. kl. 23.59
  • Hos Frøs senest d. 16 august.
  • Holdtilmelding (mere end 5 hold): Kontakt klubchef. Tilmelding senest 18. august. kl. 23.59

Bemærk: Der er ingen eftertilmelding på løbsdagen.

Startgebyr per hold: 500,- kr.

Madkurven: Vejle IF har i 2019 lavet et fantastisk  samarbejde med …

– som har lavet en madkurv til jer, der er både sund og lækker:

Madkurv (inkl. drikkevarer; ølflaskerne på billedet bliver udskiftet med dåser) udleveres på stadion mod forevisning af slip fra startnummeret kl. 18.00 – 20.00.

Parkering:

  • I kvarteret og sideveje omkring Vejle Atletik Stadion,
  • ved Nørremarkscenteret på Moldevej (ca. 5-10 min. gang til stadion),
  • hos Solar A/S på Niels Bohrs Vej 2 (ved krydset Horsensvej/Niels Bohrs Vej), hvor der er mange parkeringspladser. Herfra er der ca. 1,5 km og et kvarters gang til stadion, og
  • hos Frøs ved Horsensvej.

Desuden opfordrer vi til at benytte bus, cykel eller at gå til stadion.

Bemærk:
Helligkildevej bliver under løbet spærret for trafik i tidsrummet fra 17.30-21.00.

Tidtagning:
Varetages af Raceresult. Hver deltager på et stafethold får en tid, og holdet får en samlet sluttid.
Chippen til tidtagning på stafetholdene sidder i depechen. Så pas godt på depechen undervejs.
På walk-holdene er det en Velcro ankel tidtagningschip, som en af holdets deltagere skal bære.

Bemærk: Man må gerne løbe to eller flere ture på stafetholdet.

Deltagerlisten: På deltagerlisten kan man se holdets startnumre (og evt. rækkefølgen af løberne på holdet).

Eksempel: På hold 2 har deltagerne flg. startnumre:

2-1 Anne (løber 1. tur)
2-2 Bent (løber 2. tur)
2-3 Carsten (løber 3. tur)
2-4 Dorte (løber 4. tur)

Program på løbsdagen:

  • Kl. 16.30-17.45 Udlevering af kuvert med startnumre og depeche/chip.
  • Kl. 18.00 start Stafetholdene (løbere på 1.tur)
  • Kl. 18.20 Startbølge 1 for power walk-hold med startnummer 1001-1100 ( holdet går samlet) – Vigtigt, at man starter i den rigtige startbølge.
  • Kl. 18.25 Startbølge 2 for walk-hold med startnummer 1101-1350 (holdet går samlet) – Vigtigt, at man starter i den rigtige startbølge.
  • Kl. 18.30 Startbølge 3 for walk-hold med startnummer 1351 –
  • Kl. 18.00-20.00 Udlevering af madkurv og drikkevarer. Voucher til madkurv og drikkevarer er på slippen på startnummeret.

Vi gentager i 2019: Live-musik på plænen

Præmier: Der udloddes tre hold gavekort per klasse.

Samaritter: Ved målområdet vil der være samaritter.

Omklædning og toiletter: Vejle Atletik Stadion samt ved tribune D / Vejle Stadion.

Bestilling af teltplads: I er velkomne til at stille telt/pavillon op gratis  på Vejle Atletik Stadion. Vi har et samarbejde med Trekantens telt & serviceudlejning (lejtelt@lejtelt.dk). Stadion vil være tilgængelig for opstilling fra tirsdag d. 27. til torsdag d. 29. august kl. 12.00. Områder til opstilling af firmatelte vil blive mærket op tirsdag kl. 12.00 (det markeres evt. ved hjælp af et skilt m/firmanavn. 

I kan også leje plads i et fælles stortelt (inkl. borde og stole) for 500,- kr. per hold (á 4 personer). Bestilles ved at sende mail til løbsleder Thorkild Bo Nielsen på e-mail.

Sidste frist for bestilling af plads i fælles stortelt er mandag d. 12. august kl. 12.00 

Betaling: Bankoverførsel til reg.nr. 0758 – kontonr. 3224389379

Mærk venligst betalingen med hold- eller firmanavn og “STAFETtelt19”.

CVR-nr.: 30 34 48 12

Har I spørgsmål, er I velkommen til at kontakte løbsleder Thorkild Bo Nielsen på e-mail