Træning i triatlon

Svømmetræning

Klubbens svømmetræning foregår i DGI-Huset i Vejle og Børkop Svømmehal. Tiderne ligger fast som angivet andetsteds på siden her. Dog har vi i perioder mulighed for at starte tidligere, da andre hold i svømmehallen har en kortere sæson.

Gennem året afholder vi forskellige tema aftener i svømmetræningen. Om vinteren er der fokus på den helt basale crawl-teknik. I foråret har vi fokus på forberedelserne til Open Water. Her er der fokus på masse-starter og teknik i våddragten.

Cykeltræning

Cykeltræning er individuel.

Alle medlemmer er mere end velkommen til at byde ind på klubbens Facebook-side, hvor man med fordel kan slå træningsture op, således at de der har tid og lyst kan byde ind, så man har mulighed for at træne sammen.

Løbetræning

Løbetræningen i arrangeres i samarbejde med løbeholdene i Vejle IF Motion. I tillæg arrangerer vi i løbet af året teknikdage, hvor der er fokus på løbestilen. Her er der mulighed for at hente inspiration til kropsholdning, cadance og landing.

Løbetræningen foregår tirsdag og torsdag kl. 18.30 med start ved Vejle Atletik Stadion. Der er ligeledes mulighed for at være med på intervalholdet torsdag kl. 18.

Du kan tilmelde dig en gratis prøvetræning i vores triatlonafdeling: