NYHED i 2018! Vejle IF starter -walk hold
Hver tirsdag  kl. 17.30 – der er 3 forskellig hold.
PLADS TIL ALLE – INGEN MEDLEMSKAB – INGEN BINDINGER – INGEN KONKURRENCE !…

Du skal blot møde op foran klubhuset, Helligkildesvej 2, 7100 vejle, Vejle atletik stadion.
Der vil blive gået i ca. 1 time i et tilpasset tempo (inkl. pauser).
Der vil på turen blive lavet lidt øvelser på små bakker og trappetrin(disse øvelser kan fravælges), men alle forventes at deltage i hele gåturen.
Da det betragtes som en træningstur, er der ikke mulighed for at medbringe hunde & barnevogne.
Du skal helst være iført sundt og fornuftigt fodtøj til at gå i skoven.
VIGTIGT ! husk vandflaske!
Evt. Lille rygsæk  hvor der er plads til en vind/regnjakke er perfekt og så kan mobil telefonen også gemmes væk og naturen kan nydes!

 

Spørgsmål som kunne være relevante…

1.      Hvad er målet for træningen. Er det f.eks. at kunne gå hurtigt eller er det for at kunne gå 25 km om
dagen f.eks. …
Formålet med walk holdene er, at deltagerne skal komme i god fysisk og psysisk form. Der vil nok være stor spredning i hvilken ambition deltagerne komme med nogen ønsker at gå langt og andre ønsker at genoptræne pga en skade osv.Vejle IF ønsker, at der gerne skal være plads til alle og vi løbende kan opdele  deltagerne i hold efter ønsker  

2.       Er der noget tilknyttet i prisen ift. gå-arrangement over nogle dage i Danmark f.eks. Løbeholdene har jo deres årlige løbe-arrangement her i Vejle…(Vejleløbet & Vejle Ådal ) …Ja, der vil på sigt blive lavet et specielt arrangement i forhold til walk hold = et walk event for alle der har deltaget og forhåbentlig  vil der på sigt være mulighed for flere events

3.       Hvad er prisen for at deltage…det er gratis

4.       Er der lavet et program til holdet, således at man går en vis distance selv i løbet af ugen for at mødes om tirsdagen til videre udfordring…der er pt. lavet et program for tirsdage, udover dette vil der efter en den første måned blive lavet et “køleskabs-program” som deltagerne kan følge, med antal min og km pr træning ( forhåbentlig vil der på sigt være opbakning for også at træne torsdag ) således at man på sigt træner 2 gange i klubben med andre og selv gå en tur hjemme i weekenden. 
5.  Må jeg godt tage min barnevogn ? nej….walk holdene er tiltænkt som et træningstilbud og man kan ikke tage barnevogn eller hund med på turen. 
6. Hvad gør vi når det bliver dårligt vejr ? ….så tager vi tøj på der kan holde på varmen og samtidigt holde vand og vind ude. 

GÅ dig sund !

Hardcore træningstimer og benhårde intervaller er ikke den eneste vej til en god grundform og en sundere krop. Med et par raske gåture om ugen kan du gå dig sund & rask.

Man hører tit ! Kan man virkelig få motion nok af at gå?

Svaret er klokkeklart.
Du kan sagtens gå dig sund og stærk, og hvis du er lidt bevidst om regelmæssige gåture, så er gåturene perfekte til at holde dig både sund, stærk og slank – og ovenikøbet også i godt humør.

Langt de fleste undersøgelser viser, at vi almindelige motionister opnår en kæmpe sundhedsbonus ved nogle gange om ugen at presse pulsen op omkring ca.70 procent af maksimum, og det er et niveau, som du snildt kan nå, når du går i et friskt tempo og finder en bakke at trave op ad i ny og næ. Resten af dine gåture kan du få i mere almindeligt tempo og terræn og få masser af bevægelse og velvære ud af dem.

3 – stærk argumenter for at GÅ dig sund !

1. Du får et sundt hjerte

Dit hjerte er nok det, der klapper allermest i sine små hænder, når du begynder at gå ture regelmæssigt. Din indsats stimulerer kredsløbet og musklerne, så både blodtrykket og kolesteroltallet falder, og dit hjerte bliver så stærkt, at det kan holde de frygtede hjerte-kar-sygdomme fra døren. (Over 20 pct. af alle blodpropper i hjertet skyldes for lidt motion, så det betaler sig i stor stil at give den gas på stierne).

2. Du får en tonet krop

Du kan mærke en tydeligt forskel, men du kan også se den. Traveturene forandrer din krop, for samtidig med at den smelter fedtet væk på mave, lår og numse, så opbygger den stærkere muskler.
Du vil få faste lår, ben og baller, som ser mere spændstige ud og giver et skønt løft.
Vi vil gerne hele kroppen rundt, så på turen supplere vi med styrketræning for arme, øvre ryg og skuldre.

3. Du holder hjernen skarp

Hvis du følger med på vores WALK program, forhindrer du hjernen i at svinde ind – noget der ellers automatisk vil ske med årene. Men med blot 10 ugentlige km (som du snildt får ved 2 – 3ture) har forskningen vist, at du får nemmere ved at huske og holde dig skarp langt op i alderdommen.