Atletik

Ved de danske indendørs mesterskaber i atletik 2020, der for første gang blev afholdt i Odense i den nye Thorvald Ellegaard Arena, var Vejle IF flot repræsenteret af fem stærke atleter: Line Grønbæk Andersen (2004), Nina Lund (2001), Rebekka Fuglø (1993), Kasper Filsø (1990) og Daniel Wagner Jørgensen (1993).

Deres indsats udløste hele to flotte bronzemedaljer; den ene gik til Nina Lund i trespring og den anden til Rebekka Fuglø i 1500 m løb.

Nina Lund med bronzemedaljen om halsen. Den danske mester i midten, Janne Nielsen, har tidligere været medlem af Vejle IF. Foto: Lone Dybdal

Line Grønbæk Andersen, som ved et stævne i Aarhus for nylig slog personlig rekord på 60 m med tiden 7.92, hvilket også er ny seniorrekord i Vejle IF, løb 60 m i Odense. I indledende heat løb hun 7.98 og kvalificerede sig dermed til finalen, hvor hun blev nr. 12 med tiden 7.99. Line er med igen ved de danske ungdomsmesterskaber (DMU) i Skive i den kommende weekend. Her løber hun både 60 m og 200 m, hvor hun er blandt favoritterne på podiet i sin aldersklasse, P16-17.

Nina Lund vandt bronze i trespring med et spring på 11,56 m, lidt under hendes PR på 11,60. Nina er ligeledes med ved DMU i Skive, hvor hun ud over trespring også stiller op i sin anden stærke disciplin, 200 m sprint. Der er gode chancer for at se Nina på præmieskammelen igen.

Det blev også til en flot bronzemedalje til Rebekka Fuglø på 1500 m. Hun kom i mål i tiden 4.36.96. Her ses Rebekka stærkt løbende komme i mål.

Rebekka løber i mål på 1500 m og vinder dermed bronze ved senior DM 2020.
Foto: Lone Dybdal

Dagen efter deltog Rebekka så i endnu to løb, både 800 m og 3000 m. Først på 800 m, hvor hun blev nr. 6 i tiden 2.17.98, og blot en halv time senere på den lange 3000 m, hvor Rebekka med tiden 10.38.14 løb ind på en sjetteplads i et stærkt felt, hvor vinderen, Maja Alm, satte dansk rekord på distancen med imponerende 9.04,78.

På herresiden var Vejle IF repræsenteret af sprinteren Kasper Filsø, som løb 60 m i tiden 7.42. Kasper, som primært satser på 100 m, deltog i sommer i udendørs VM i para-sport i Dubai. Han trænes i Vejle af Anders Sækmose, som netop er blevet nomineret til EliteVejles Talentudviklingspris ved den kommende Sportsgalla i Vejle Kommune.

Vejle IF’s anden dygtige para-atlet, Daniel Wagner Jørgensen, som blev verdensmester på 100 m ved VM i para-sport i Dubai 2019, havde valgt at deltage i sin anden favoritdisciplin, nemlig længdespring, ved inde DM. Det blev til en femteplads og årsbedste med et spring 6,67 m. Daniel trænes af Lars Nielsen i Aarhus, og det store mål er at komme over de 7 m.

Se alle resultater fra inde DM senior 2020.

Se flere af Lone Dybdals billeder.